torsdag 11 augusti 2011

Vändåtta regler


kan ju vara bra att ha, och att ha rätt regler är ju ännu bättre! Fick en idé igårkväll och började på ett kort som jag ska skicka till min pappa. Vi spelade alltid vändåtta och fia med knuff på julafton förr, och nu har äldsta sonen varit nere i sommar och då lärde dom honom vändåtte. Det har blivit lite spelat här hemma oxå och så fick vi för oss att vi skulle kika lite om vi hittade reglerna och det gjorde vi ju såklart. Men det var ju inte riktigt så vi lärt oss. Så för att skoja lite med pappa så gjorde jag detta kort och har skrivit av reglerna så dom får plats på insidan av kortet. Hoppas han blir glad och tycker att det är lite kul.

Jag klippte sönder några kort ur en kortlek där det fattades kort och gjorde en "giv" som jag satte fast på kortet, men man ser inte färgerna (ruter, spader osv....) utan bara valörerna, men jag trot ju att han förstår iaf, hoppas det.

Nu väntar jag på att barn ska somna här så jag får sätta tänderna i ett paket med fantastiskt fina fjärilspapper jag fick hem idag, beställde från scrapglaen.se häromdagen och fick dom idag. Tjejen som körde posten misstänkte att det var scrappapper och nu har jag nog lurat henne till att gå till scrapfabriken i Uddevalla och även att gå på mässan den 27 augusti oxå den i Uddevalla. Jag har iaf STORA planer på att gå dit, skulle bara missa den om jag var sjuk! Är det så att sambon hinner få jobbet i Norge och har hunnit börja så tar jag med barnen och då får det nog bli koppel på dom eller mutor om McDonalds (ingen favorit, men vad gör man inte för att få som man vill.........:) ) när jag shoppat klart.
Eller så låter jag dom köpa varsitt eget papper till kort som dom kan göra, dom gillar ju det dom oxå!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar