torsdag 5 januari 2012

Nytt år och nya kort





Ja, nu är det ju ett nytt år igen så så God Fortsättning Till Er Alla!

Jag har klurat på lite fler kort och fått en del beställningar, alla tre kort som jag visar här är beställningar. Och stämpeln med Tummen har jag haft ett tag men inte riktigt vetat hur jag ska göra eller vilka papper jag ska ha, men så kom jag på det. Fick en beställning på två kort, ett till pojke och ett till flicka så då kom ju Tummen upp i huvudet på mig. Gillar ju Tummen och tycker att det blev bra. Laban är ju för söt han oxå.

Gjorde ett slips kort oxå som jag hittade en mall på
http://cattasskymningsland.blogspot.com/2010/11/slipsmall.html
och jag tycker att mitt blev himla fint det oxå. Sambons farfar kommer få det när han fyller 90 år.

Måste ju skryta lite oxå och då handlar det inte om kortmakeri utan om kortspel. Jag har spelat med ena sonen idag och vann flera gånger i vändtio/skitgubbe, kan ju säga att sonen är inte så nöjd och ska ha revansch hela tiden, han till och med tycker att jag fuskar när korten blandas (hur det nu går ihop då det är han som blandat). Och jag undrar om jag inte ska låta honom få en chans till innan det är tv dags för mig, tittar inte så mycket på tv, men musikprogram och frågeprogram gillar jag. :)

Har två kort till som är beställda och jag ska börja kika på papper till dom och så måste jag få ihop ett som är från oss själva oxå.

Nu kortspel sen tv!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar