torsdag 7 augusti 2014

Kort och en altrad konservburk

Det brukar ju finnas en tanke bakom varje kort jag gör, antingen får jag en beställning av någon som ska ge bort ett kort eller så ska jag ge bort det själv. Dessa kort är mina egna, ingen som har bett om nån färg eller så, det händer att beställaren får komma med förslag men annars väljer jag fritt. Kortet med ugglorna på ska en vän få som nyss fått en liten dotter. 
Kortet som det står Elin på fick barnens kusin när hon fyllde år. 


 Det blå kortet gjorde jag lite snabbt igårkväll för jag ville testa en teknik jag "sprang" på, en tävling och jag HAR ett kort till den tävlingen men det blir inte detta, det här är mer eller mindre en kopia på det som visas i den tävlingen. Men jag gillar det, enkelt och texten talar ju för sig själv.

 Blev aningens sugen på att scrappa igår och kom på att jag hade sparat några burkar, älskar detta papper som är från Pion Design, tycker det är ljuvligt, behagligt och så mjuka färger. Sagt och gjort...jag plockar fram allt jag ska ha, tar en stund för allt måste ju passa. Jag hittade en stämpel jag inte ens plockat upp från Vilda Stamps och så satte jag fart. Tycker den blev bra, har en tanke om den oxå och det kommer senare, samma sak där...färger som ska passa. :)
När burken skulle torka surfade jag lite och ramlade in på En liten butik i Mörrums hemsidas blogg och hittade mig en liten tekniktävling och var ju tvungen att testa. Det blå  kortet blev då gjort.

                                                                              Tjingeling!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar